Република България

Министерство на финансите

Официална интернет страница

Календар

  • 2024
  • НОЕ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
Още по темата

Блиц контрол: Отговор на парламентарен въпрос от Йордан Цонев – народен представител от парламентарна група ДПС, относно методиката за индексиране на разходите по договори за строително-монтажни работи, сключени по ЗОП и в условията на инфлационни процеси

03.06.2022 г.

УВАЖАЕМи ГОСПОДИН ПРЕДСЕДАТЕЛ,
УВАЖАЕМИ ГОСПОЖИ И ГОСПОДА НАРОДНИ ПРЕДСТАВИТЕЛИ,
УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН ЦОНЕВ,

 

Благодаря за въпроса, господин Цонев. Ще оставя господин Караджов да отговори как точно се придвижва процедурата по отношение на законовата база. От гледна точка на обезпечението – още в бюджета, при неговото приемане, на оригиналния вариант, който приехме тази година, има заложена с 30% по-висока капиталова инвестиция във всички общини. Разходите за капиталови инвестиции са вдигнати с 30%, защото общините казаха, че им трябва допълнителен ресурс, за да обезпечат по-високата стойност на проектите.

Проектите, които са по европейски програми, в голямата си част има възможност да бъдат обезпечени в рамките на средствата от тези европейски програми и проектите, които са по линия Министерството на транспорта и съобщенията, имаме уверение, че нямат нужда от допълнителна индексация. Така че финансова обезпеченост би следвало да има за всичките тези проекти, предвидена още с оригиналния бюджет.

Допълнително, в актуализацията не се налага да се залагат тези средства, тъй като те са заложени в самия бюджет. Специално докъде е стигнала процедурата, господин Караджов ще каже.

 

Йордан Цонев: Благодаря за отговора, господа вицепремиери. Ние имаме информация то тази тема, но беше добре да чуят заинтересованите. Репликата ми е в две посоки – тридесетте процента увеличение на капиталовите се отнасят предимно за проекти, които ще започнат тази година и по проекти, които се завършват тази година, но са започнали. Но по преценка на кметовете и по наша преценка е необходимо да се актуализира тази част, която е завършена миналата година и не е добре да се използват парите за тази години за доплащания за миналата година. Затова не е зле да се предвиди в актуализацията, специално за възложителите на такива обществени поръчки и да се направи проучване и да се предвиди, където има доказано доплащане за минал период, че са инфлационно завишени, това да бъде извършено. Защото няма как това да стане с парите за тази година – да се извършва пращане за минали периоди без да се наруши Закона за държавния бюджет. Това е първото и второто – би било добре МРРБ освен с браншовите организации и с общините да води този разговор, защото те са възложител по тези обществени поръчки и именно там рефлектира най-тежко, тъй като общинските бюджети са доста ограничени, особено в капиталовата част. Ще има разсрочени задължение, планове и т.н.

 

Асен Василев: Благодаря за допълнителния въпрос, господин Цонев. Само едно уточнение – методиката ще работи за проекти, които или не са започнали, или са в процес на изпълнение, само за частта, която не е изпълнена. Ако проектът е вече изпълнен и приет от общината, тогава няма да има индексация, тъй като работата е свършена в стар период, по стари цени. Така че методиката не предвижда, независимо дали е разплатен или не е разплатен, ако проектът е завършен, дори, ако е отчасти изпълнен, само за неизпълнената част ще важи методиката. Не би следвало да има стари плащания, които да имат нужда от индексация.

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемане Отказ Повече информация