Република България

Министерство на финансите

Официална интернет страница

МИНИСТЕРСТВО НА ФИНАНСИТЕ ПРИКЛЮЧВА СТАЖАНТСКАТА СИ ПРОГРАМА ЗА ТАЗИ ГОДИНА

13.09.2004 г.

От утре, 13.09.2004 г. до края на месеца на стаж в Министерство на финансите ще бъдат студентите, спечелили Националния конкурс за есе на тема: “Еврото в България – предимства и възможности”. Студентите ще работят по конкретни задачи в дирекциите “Бюджет” и “Управление на средствата от Европейския съюз”.

С тези стажове Министерство на финансите приключва за тази година летните студентски практики. По тази програма в Министерството през месеците юли, август и септември преминаха на стаж 25 студенти, кандидатствали и одобрени по специален ред. Всички кандидат-стажанти трябваше да докажат трайни и задълбочени интереси в областта на финансите и способност за аналитично мислене.

От общо кандидатствали 43-ма студенти от ВУЗ-ове в страната и чужбина бяха одобрени 25 стажанти. 17 от стажантите са студенти в български висши училища, а 8 учат зад граница – Великобритания, Германия и САЩ.

Най-много стажанти са били обучавани в дирекциите “Външни финанси” и “Бюджет”. Дирекции “Данъчна политика”, “Финанси на общините” “Национален фонд”, “Европейска интеграция и мониторинг” и “Държавно същровище” също обучаваха стажанти през лятото.

Всички студенти получиха удостоверение за успешно проведен стаж в Министерство на финансите.

Стажът в министерството е изключително полезен, сочат данните от проведените писмени анкети сред стажантите. На второ място се посочва добрата работна среда и духът на колегиалност във ведомството.

“Още от първия ден бях посрещнат добре от екипа на отдел “Човешки ресурси” в министерството, който ми представи историята, структурата и функциите на ведомството и винаги беше на разположение, когато имах нужда от някаква помощ”, казва в анкетата Георги Караиванов, студент в Университета Манхайм в Германия.

Стажантите, участвали в програмата за летни практики, посочват още, че практическите задачи в министерството изпреварват теорията, която се преподава. “За едномесечната ми работа тук успях да направя съпоставка и да открия няколко различия между американската и българската система на обучение”, пише Владимир Барзов, студент ІІІ курс на Масачузетския технологичен институт. Според него в САЩ се набляга на фундаментите и математическото моделиране, докато практиката у нас била свързана повече с правно-юридическите аспекти.

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемане Отказ Повече информация