ОЩЕ 15 МЛН. ЛВ. ПО ОПАК ЗА МОДЕРНИЗИРАНЕ НА ДЪРЖАВНАТА АДМИНИСТРАЦИЯ И СЪДЕБНАТА СИСТЕМА
15.10.2012 г.
Държавната администрация и съдебната система ще могат да кандидатстват по пет нови процедури по Оперативна програма „Административен капацитет\" (ОПАК) на обща стойност 15 млн. лева. ОПАК предоставя 5 млн. лв. за повишаване на квалификацията на магистратите чрез въвеждане на добри практики. По тази мярка могат да кандидатстват Висшият съдебен съвет, Инспекторатът към Висшия съдебен съвет, Върховният касационен съд, Върховният административен съд и Прокуратурата на Република България. По тази мярка за първи път документите ще могат да се подават и по електронен път, като по този начин се цели да оптимизира и ускори процеса на подготовка и предаването на проектни предложения.
Останалите четири процедури са насочени към държавната администрация. Министерският съвет може да кандидатства по две процедури на обща стойност 5 млн. лв., които предвиждат създаването на Интегрирана информационна система за нуждите на администрацията. Целта е повишаване на откритостта и предвидимостта в работата й, подобряване на нейната достъпност и подобряване на механизмите за координация и управление на човешките ресурси. Още 4 млн. лв. могат да бъдат договорени по процедура за повишаване на уменията на служителите от администрацията на всички нива в специализирани области като одит и контрол върху дейността на администрацията, сигурност на информацията, управление при кризи, бедствия и аварии, като процедурата е предназнчена за централните администрации. ОПАК осигурява на Министерството на финансите и 1 млн. лв. за публично-частно партньорство
Подробна информация и всички документи за кандидатстване са публикувани в сайта на ОПАК.