Република България

Министерство на финансите

Официална интернет страница

ОТГОВОР НА ЗАМЕСТНИК МИНИСТЪР-ПРЕДСЕДАТЕЛЯ И МИНИСТЪР НА ФИНАНСИТЕ СИМЕОН ДЯНКОВ НА ВЪПРОС ОТ Г-ЖА МЕГЛЕНА ПЛУГЧИЕВА – НАРОДЕН ПРЕДСТАВИТЕЛ ОТ ПГКБ

04.09.2009 г.

"Какви мерки са предприети за промени в нормативната база за нормалното функциониране на ОПАК и какви действия са предприети от Одитния орган за нова оценка на съответствието?"

УВАЖАЕМА ГОСПОЖО ПРЕДСЕДАТЕЛ,

УВАЖАЕМИ ГОСПОЖИ И ГОСПОДА НАРОДНИ ПРЕДСТАВИТЕЛИ,

УВАЖАЕМА ГОСПОЖО ПЛУГЧИЕВА,

Функциите на Управляващия орган на Оперативна програма „Административен капацитет" (ОПАК) вече се  изпълняват от Министерство на финансите. С промяна на Устройствения правилник на министерството се създаде дирекция „Оперативна програма „Административен капацитет", която е Управляващ орган на Оперативната програма.

Считано от 11 август 2009 г. са уредени въпросите, свързани с нормалното изпълнение на ОПАК. Функциите, структурата и човешкият ресурс на Управляващия орган се запазват. 

Министерството на финансите е предприело съответните действия за промени в националното законодателство.

Започна и работата по изменението на наименованията на Управляващия орган и на някои от конкретните бенефициенти в самата Оперативна програма. Те нямат отношение към същността, цялостното съдържание и обхвата на Програмата.

В писмо до г-н Владимир Шпидла, комисар по заетостта, социалните въпроси и равните възможности в Европейската комисия съм поставил въпроса за извършването на несъществени изменения в текста на ОПАК и очаквам неговия отговор за начина на съгласуването им с Европейската комисия. В писмото аргументирано съм посочил позицията на Министерство на финансите, че няма необходимост от преразглеждане на целия текст на Програмата.

За Ваша информация, на 02 септември 2009 г. в Брюксел се проведе среща между представители на Главна дирекция "Заетост, социални въпроси и равни възможности" на Европейската комисия, заместник-министъра на финансите, отговорен за ОПАК, Ана Михайлова и изпълняващият длъжността директор на дирекция ОПАК Мария Димитрова. На срещата са били обсъдени гореизложените въпроси. Единственото необходимо условие за положителна резолюция на предложенията на Министерството, е решение на Комитета за наблюдение на ОПАК, одобряващо промените. Като следваща стъпка Управляващият орган на ОПАК ще изпрати информативно писмо до Комисията, описващо взетото решение. Предвижда се тези промени да бъдат разгледани в началото на месец октомври.

Що се отнася до извършването на оценка на съответствието от одитния орган, то такава ще бъде направена само върху промените в системите за управление и контрол.

За целта е необходимо формално одобрение от страна на Европейската комисия на измененията в ОПАК.

По отношение на предстоящите междинни плащания по Програмата от страна на Европейската комисия, на 13-ти юли 2009 г. дирекция „Национален фонд" в Министерство на финансите изпрати в Комисията Сертификат и отчет за разходите, както и заявление за междинни плащания. По този начин се изпълниха разпоредбите на чл. 82 на Регламент 1083/2006 и няма риск за авансовите плащания, вече предоставени от страна на Европейската комисия.

БЛАГОДАРЯ ЗА ВНИМАНИЕТО!

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемане Отказ Повече информация