Писмен отговор на въпрос от Георги Гьоков - народен представител от ПГ „БСП за България“, относно финансовото състояние на община Николаево, област Стара Загора
05.10.2023 г.
УВАЖАЕМИ Г-Н ГЬОКОВ,
В отговор на поставения въпрос относно финансовото състояние на община Николаево, област Стара Загора, прилагаме следната информация от тримесечните отчети за касовото изпълнение на бюджета и на сметките за средства от Европейския съюз на общината, представени в Министерството на финансите към 31.12.2022 г. и 30.06.2023 г., по основни раздели и параграфи на собствените приходи, разходите, взаимоотношенията с централния бюджет, трансферите, безлихвените заеми и финансирането:
ОТЧЕТ ЗА КАСОВОТО ИЗПЪЛНЕНИЕ НА БЮДЖЕТА И НА СМЕТКИТЕ ЗА СРЕДСТВА ОТ ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ НА ОБЩИНА НИКОЛАЕВО:
Показатели |
(в лева) |
Отчет на бюджета към 31.12.22 г. |
Отчет на бюджета към 30.06.23 г. |
Отчет на сметки за средства от ЕС към 31.12.22 г. |
Отчет на сметки за средства от ЕС към 30.06.23 г. |
Приходи (1.+2.+3.), в т.ч.: |
599 695 |
348 461 |
137 272 |
0 |
|
1. Данъчни приходи, в т.ч.: |
199 835 |
130 079 |
0 |
0 |
|
|
§01 Данък върху доходите на физически лица |
2 741 |
2 278 |
0 |
0 |
|
§13 Имуществени и други местни данъци |
197 094 |
127 738 |
0 |
0 |
|
§20 Други данъци |
0 |
63 |
0 |
0 |
2. Неданъчни приходи, в т.ч.: |
399 860 |
218 382 |
137 272 |
0 |
|
|
§24 Приходи и доходи от собственост |
47 874 |
23 546 |
0 |
0 |
|
§27 Общински такси |
261 102 |
166 535 |
0 |
0 |
|
§28 Глоби, санкции и наказателни лихви |
21 887 |
7 670 |
137 272 |
0 |
|
§36 Други приходи |
55 201 |
860 |
0 |
0 |
|
§37 Внесени ДДС и други данъци върху продажбите |
-871 |
-1 483 |
0 |
0 |
|
§40 Постъпления от продажба на нефинансови активи |
12 829 |
20 346 |
0 |
0 |
|
§41 Приходи от концесии |
1 838 |
908 |
0 |
0 |
3. Помощи (§45, §46, §47 и §48) |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Разходи (1.+2.), в т.ч.: |
7 996 686 |
3 754 210 |
1 232 155 |
530 717 |
|
1. Текущи разходи, в т.ч.: |
7 515 053 |
3 324 735 |
650 103 |
530 717 |
|
|
§01 Заплати и възнаграждения за персонала, нает по трудови и служебни правоотношения |
4 316 459 |
1 893 826 |
139 438 |
210 642 |
|
§02 Други възнаграждения и плащания за персонала |
354 748 |
235 976 |
67 581 |
50 009 |
|
§05 Задължителни осигурителни вноски от работодатели |
949 988 |
422 980 |
36 550 |
48 092 |
|
§08 Вноски за доброволно осигуряване |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
§10 Издръжка |
1 703 284 |
674 230 |
388 725 |
219 815 |
|
§19 Платени данъци, такси и административни санкции |
16 588 |
16 766 |
0 |
0 |
|
Разходи за лихви (от §21 до §29) |
1 077 |
332 |
0 |
0 |
|
§40 Стипендии |
13 125 |
8 920 |
0 |
0 |
|
§42 Текущи трансфери, обезщетения и помощи за домакинствата |
32 873 |
5 465 |
17 809 |
2 159 |
|
§43 Субсидии за нефинансови предприятия |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
§45 Субсидии на организации с нестопанска цел |
123 735 |
63 345 |
0 |
0 |
|
§46 Разходи за членски внос и участие в нетърговски организации и дейности |
3 176 |
2 895 |
0 |
0 |
|
§49 Предоставени текущи и капиталови трансфери за чужбина |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
§98 Резерв за непредвидени и неотложни разходи |
0 |
0 |
0 |
0 |
2. Капиталови разходи (от §51 до §55) |
481 633 |
429 475 |
582 052 |
0 |
|
Субсидии |
§31 Трансфери между бюджета на бюджетната организация и ЦБ (нето) |
6 955 311 |
3 790 179 |
0 |
0 |
Трансфери |
§61, §62, §63, §64 и §67 |
421 263 |
327 442 |
1 365 957 |
575 488 |
Заеми |
§74, §75, §76, §77 и §78 |
-80 945 |
-90 360 |
80 945 |
90 360 |
Дефицит/Излишък |
-101 362 |
621 512 |
352 019 |
135 131 |
|
Финансиране |
§70, §71, §72, §73, §80, §83, §85, §86, §88, §90, §91, §93, §95 и §96 |
101 362 |
-621 512 |
-352 019 |
-135 131 |
|
Остатък от предходен период (от §§95-01 до §§95-06 и §§96-01, §§96-03) |
1 859 889 |
1 823 556 |
110 293 |
376 883 |
|
Наличност в края на периода (от §§95-07 до §§95-14 и §§96-07, §§96-09) |
-1 823 556 |
-2 414 908 |
-376 883 |
-531 974 |
Към 31.12.2022 г. и 30.06.2023 г. община Николаево не отчита просрочени задължения.
Уведомяваме Ви, че в изпълнение на разпоредбите на чл. 130г, ал. 2 от Закона за публичните финанси на сайта на МФ на адрес: http://www.minfin.bg/bg/page/810 се оповестява подробна информация за финансовото състояние на общините за всяко тримесечие, където може да се намери информация за важни финансови показатели за общината, както и да се сравнят те със средните им равнища за страната, включително за показателите:
- Дял на собствените приходи от общите постъпления, покритие на разходите за местни дейности с приходите;
- Дял на разходите за заплати и осигуровки в общите разходи;
- Дял на капиталовите разходи в общите разходи (инвестиционна активност);
- Събираемост на данъка върху недвижимите имоти и на данъка върху превозните средства. Осреднена събираемост на двата данъка (в проценти);
- Размер на общинския дълг;
- Население на един общински служител, като за допълнителна Ваша информация предоставяме данните за числеността на общинската администрация за двата периода:
Към 31.12.2022 г. – 44 броя.
Към 30.06.2023 г. – 54 броя.
В допълнение напомняме, че съгласно разпоредбата на чл. 3, ал. 1 от Закона за финансово управление и контрол в публичния сектор, кметът на общината носи отговорност за финансовото управление и контрол и спазването на принципите за законосъобразност, добро финансово управление и прозрачност.
Съгласно чл. 21, ал. 1 от Закона за публичните финанси ръководителите на бюджетните организации са отговорни за изграждането, функциониране и отчитането на системи за финансово управление и контрол в съответствие с действащото законодателство.
Първостепенните разпоредители с бюджет следва да създадат необходимата организация за поддържане на добро финансово състояние и ефективно, ефикасно и икономично използване на бюджетния ресурс.
АСЕН ВАСИЛЕВ
МИНИСТЪР НА ФИНАНСИТЕ