Република България

Министерство на финансите

Официална интернет страница

Календар

  • 2024
  • НОЕ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30

Писмен отговор на парламентарен въпрос от Велизар Шаламанов – народен представител от ПГ на „Демократична България“, относно ограничаване на агресивна реклама на хазарт

03.09.2021 г.

УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН ШАЛАМАНОВ,

Във връзка с поставения от Вас въпрос относно ограничаване на агресивната реклама на хазарт, особено в близост до обекти на образователната инфраструктура и културно-исторически обекти, Ви предоставяме следната информация:

Съгласно разпоредбите на сега действащия Закон за хазарта липсва легално определение за реклама, която би могла да бъде определена като „агресивна“.

В чл. 10, ал. 1 от Закона за хазарта законодателят е предвидил забрана на извършването на „пряка“ реклама изразяваща се в рекламата на хазартни игри, насочена към малолетни и непълнолетни лица, както и изпращането на непотърсени електронни съобщения на неограничен брой лица, в които се съдържа информация за хазартна игра. В § 1 точка 23 от допълнителните разпоредби на Закон за хазарта (ДВ бр. 14/ 17.02.2021 г.)  е даденото легално определение на реклама, която се окачествява, като „пряка“ - а именно: „реклама разпространявана във всякаква форма, с всякакви средства информация, която директно приканва потребителите да участват в хазартни игри, включително като създава впечатление, че с участието в играта потребителите ще могат да разрешат лични или финансови проблеми или ще постигнат финансово благополучие, или приканва гражданите да участват в играта с обещания за големи печалби“.

От страна на изпълнителния директор на НАП, в качеството му на надзорен орган в областта на хазарта, се разглеждат всички подадени сигнали и жалби от страна на физически и юридически лица. По всеки конкретен сигнал се прави или е направена проверка на изложените в него факти и обстоятелства, като при констатиране на извършване на пряка реклама от страна на организатор на хазартни игри се прилагат предвидените от закона мерки.

По изложените от Вас въпроси за реклама на търговска марка на организатор на хазартни  игри и поставяне на реклами в близост до училища, както и във възрожденски градове, Ви уведомявам, че съгласно разпоредбата на чл. 10, ал. 2 от ЗХ се допуска обявяване на наименованията и условията на игрите - включително награди, отстъпки, бонуси, коефициенти и безплатни залози, без участник или участници в хазартни игри, спечелили награди, регистрираната търговска марка на организатора, а при провеждане на мероприятие по ал. 3 и/или фирмата (наименованието) на организатора и цел на организатора по чл. 4, ал. 1, т. 3, 4 и 5.

Следва да се отбележи, че организаторите на хазартни игри, получили лиценз по реда на Закона за хазарта, имат право да спонсорират мероприятия, подпомагащи спорта, културата, здравеопазването, образованието и социалното дело. Законодателят не е заложил ограничения различни от посочените в дефиницията за „пряка реклама“, които да забраняват извършване на реклама в различни градове, на културни или спортни мероприятия.

 По отношение на изложените от Вас данни за извършването на реклама, насочена към малолетни и непълнолетни деца на визираното от Вас мероприятие, моля да посочите конкретика пред изпълнителния директор на НАП за извършено нарушение на Закона за хазарта, с оглед образуване на ново производство за проверка на изложените обстоятелства. Също така в случай, че пред Вас, в качеството Ви на народен представител, са подадени сигнали за каквито и да било нарушения на Закона за хазарта и те не са подадени в НАП, да ни ги препратите своевременно или да уведомите сигналоподателите за необходимостта от сезиране на надзорния орган.

       

МИНИСТЪР:

                    Асен Василев

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемане Отказ Повече информация