Писмен отговор на въпрос от Георги Гьоков - народен представител от ПГ „БСП за България“, относно финансовото състояние на община Мъглиж, област Стара Загора
05.10.2023 г.
УВАЖАЕМИ Г-Н ГЬОКОВ,
В отговор на поставения въпрос относно финансовото състояние на община Мъглиж, област Стара Загора, прилагаме следната информация от тримесечните отчети за касовото изпълнение на бюджета и на сметките за средства от Европейския съюз на общината, представени в Министерството на финансите към 31.12.2022 г. и 30.06.2023 г., по основни раздели и параграфи на собствените приходи, разходите, взаимоотношенията с централния бюджет, трансферите, безлихвените заеми и финансирането:
ОТЧЕТ ЗА КАСОВОТО ИЗПЪЛНЕНИЕ НА БЮДЖЕТА И НА СМЕТКИТЕ ЗА СРЕДСТВА ОТ ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ НА ОБЩИНА МЪГЛИЖ:
Показатели |
(в лева) |
Отчет на бюджета към 31.12.22 г. |
Отчет на бюджета към 30.06.23 г. |
Отчет на сметки за средства от ЕС към 31.12.22 г. |
Отчет на сметки за средства от ЕС към 30.06.23 г. |
Приходи (1.+2.+3.), в т.ч.: |
4 523 641 |
2 510 604 |
16 383 |
7 312 |
|
1. Данъчни приходи, в т.ч.: |
1 178 658 |
761 788 |
0 |
0 |
|
|
§01 Данък върху доходите на физически лица |
4 599 |
4 398 |
0 |
0 |
|
§13 Имуществени и други местни данъци |
1 174 059 |
757 390 |
0 |
0 |
|
§20 Други данъци |
0 |
0 |
0 |
0 |
2. Неданъчни приходи, в т.ч.: |
3 297 262 |
1 742 816 |
-448 |
-185 |
|
|
§24 Приходи и доходи от собственост |
494 483 |
355 289 |
0 |
0 |
|
§27 Общински такси |
1 081 219 |
883 784 |
0 |
0 |
|
§28 Глоби, санкции и наказателни лихви |
88 836 |
45 134 |
0 |
0 |
|
§36 Други приходи |
132 157 |
8 001 |
-448 |
-185 |
|
§37 Внесени ДДС и други данъци върху продажбите |
-170 851 |
-122 165 |
0 |
0 |
|
§40 Постъпления от продажба на нефинансови активи |
1 655 842 |
562 415 |
0 |
0 |
|
§41 Приходи от концесии |
15 576 |
10 358 |
0 |
0 |
3. Помощи (§45, §46, §47 и §48) |
47 721 |
6 000 |
16 831 |
7 497 |
|
Разходи (1.+2.), в т.ч.: |
20 051 562 |
10 889 017 |
1 646 205 |
3 351 211 |
|
1. Текущи разходи, в т.ч.: |
15 310 519 |
7 842 854 |
1 410 711 |
619 902 |
|
|
§01 Заплати и възнаграждения за персонала, нает по трудови и служебни правоотношения |
7 301 425 |
3 642 030 |
266 698 |
105 405 |
|
§02 Други възнаграждения и плащания за персонала |
1 240 470 |
564 246 |
201 728 |
163 546 |
|
§05 Задължителни осигурителни вноски от работодатели |
1 669 427 |
868 198 |
89 942 |
52 051 |
|
§08 Вноски за доброволно осигуряване |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
§10 Издръжка |
4 764 749 |
2 379 941 |
843 364 |
247 395 |
|
§19 Платени данъци, такси и административни санкции |
-18 419 |
156 855 |
0 |
0 |
|
Разходи за лихви (от §21 до §29) |
57 233 |
27 010 |
0 |
0 |
|
§40 Стипендии |
29 890 |
12 130 |
0 |
0 |
|
§42 Текущи трансфери, обезщетения и помощи за домакинствата |
53 769 |
33 214 |
7 610 |
0 |
|
§43 Субсидии за нефинансови предприятия |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
§45 Субсидии на организации с нестопанска цел |
203 543 |
158 330 |
1 369 |
26 258 |
|
§46 Разходи за членски внос и участие в нетърговски организации и дейности |
8 432 |
900 |
0 |
0 |
|
§49 Предоставени текущи и капиталови трансфери за чужбина |
0 |
0 |
0 |
25 247 |
|
§98 Резерв за непредвидени и неотложни разходи |
0 |
0 |
0 |
0 |
2. Капиталови разходи (от §51 до §55) |
4 741 043 |
3 046 163 |
235 494 |
2 731 309 |
|
Субсидии |
§31 Трансфери между бюджета на бюджетната организация и ЦБ (нето) |
12 562 232 |
6 470 507 |
0 |
0 |
Трансфери |
§61, §62, §63, §64 и §67 |
2 299 055 |
2 136 136 |
1 600 262 |
4 223 746 |
Заеми |
§74, §75, §76, §77 и §78 |
-16 161 |
-94 304 |
16 161 |
94 304 |
Дефицит/Излишък |
-682 795 |
133 926 |
-13 399 |
974 151 |
|
Финансиране |
§70, §71, §72, §73, §80, §83, §85, §86, §88, §90, §91, §93, §95 и §96 |
682 795 |
-133 926 |
13 399 |
-974 151 |
|
Остатък от предходен период (от §§95-01 до §§95-06 и §§96-01, §§96-03) |
4 644 042 |
4 298 125 |
168 800 |
89 365 |
|
Наличност в края на периода (от §§95-07 до §§95-14 и §§96-07, §§96-09) |
-4 298 125 |
-4 834 181 |
-89 365 |
-266 553 |
Прилагаме и информация за просрочените задължения по бюджета на община Мъглиж по данни от представените в Министерството на финансите месечни отчети.
СПРАВКА
за просрочените задължения на община Мъглиж към 31 декември 2022 година
/в лева/
Просрочия |
Всичко |
Държавни дейности |
Местни дейности |
Общо просрочени задължения в т.ч.: |
24 959 |
0 |
24 959 |
Текущи разходи |
24 959 |
0 |
24 959 |
Задължения по заеми |
0 |
0 |
0 |
Капиталови разходи |
0 |
0 |
0 |
СПРАВКА
за просрочените задължения на община Мъглиж към 30 юни 2023 година
/в лева/
Просрочия |
Всичко |
Държавни дейности |
Местни дейности |
Общо просрочени задължения в т.ч.: |
146 830 |
0 |
146 830 |
Текущи разходи |
146 830 |
0 |
146 830 |
Задължения по заеми |
0 |
0 |
0 |
Капиталови разходи |
0 |
0 |
0 |
Уведомяваме Ви, че в изпълнение на разпоредбите на чл. 130г, ал. 2 от Закона за публичните финанси на сайта на МФ на адрес: http://www.minfin.bg/bg/page/810 се оповестява подробна информация за финансовото състояние на общините за всяко тримесечие, където може да се намери информация за важни финансови показатели за общината, както и да се сравнят те със средните им равнища за страната, включително за показателите:
- Дял на собствените приходи от общите постъпления, покритие на разходите за местни дейности с приходите;
- Дял на разходите за заплати и осигуровки в общите разходи;
- Дял на капиталовите разходи в общите разходи (инвестиционна активност);
- Събираемост на данъка върху недвижимите имоти и на данъка върху превозните средства. Осреднена събираемост на двата данъка (в проценти);
- Размер на общинския дълг;
- Население на един общински служител, като за допълнителна Ваша информация предоставяме данните за числеността на общинската администрация за двата периода:
Към 31.12.2022 г. – 51 броя.
Към 30.06.2023 г. – 43 броя.
В допълнение напомняме, че съгласно разпоредбата на чл. 3, ал. 1 от Закона за финансово управление и контрол в публичния сектор, кметът на общината носи отговорност за финансовото управление и контрол и спазването на принципите за законосъобразност, добро финансово управление и прозрачност.
Съгласно чл. 21, ал. 1 от Закона за публичните финанси ръководителите на бюджетните организации са отговорни за изграждането, функциониране и отчитането на системи за финансово управление и контрол в съответствие с действащото законодателство.
Първостепенните разпоредители с бюджет следва да създадат необходимата организация за поддържане на добро финансово състояние и ефективно, ефикасно и икономично използване на бюджетния ресурс.
АСЕН ВАСИЛЕВ
МИНИСТЪР НА ФИНАНСИТЕ