Писмен отговор на въпрос от Георги Гьоков - народен представител от ПГ „БСП за България“, относно финансовото състояние на община Гурково, област Стара Загора
05.10.2023 г.
УВАЖАЕМИ Г-Н ГЬОКОВ,
В отговор на поставения въпрос относно финансовото състояние на община Гурково, област Стара Загора, прилагаме следната информация от тримесечните отчети за касовото изпълнение на бюджета и на сметките за средства от Европейския съюз на общината, представени в Министерството на финансите към 31.12.2022 г. и 30.06.2023 г., по основни раздели и параграфи на собствените приходи, разходите, взаимоотношенията с централния бюджет, трансферите, безлихвените заеми и финансирането:
ОТЧЕТ ЗА КАСОВОТО ИЗПЪЛНЕНИЕ НА БЮДЖЕТА И НА СМЕТКИТЕ ЗА СРЕДСТВА ОТ ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ НА ОБЩИНА ГУРКОВО:
Показатели |
(в лева) |
Отчет на бюджета към 31.12.22 г. |
Отчет на бюджета към 30.06.23 г. |
Отчет на сметки за средства от ЕС към 31.12.22 г. |
Отчет на сметки за средства от ЕС към 30.06.23 г. |
Приходи (1.+2.+3.), в т.ч.: |
1 006 125 |
510 669 |
0 |
0 |
|
1. Данъчни приходи, в т.ч.: |
401 603 |
248 562 |
0 |
0 |
|
|
§01 Данък върху доходите на физически лица |
5 077 |
4 360 |
0 |
0 |
|
§13 Имуществени и други местни данъци |
396 486 |
244 202 |
0 |
0 |
|
§20 Други данъци |
40 |
0 |
0 |
0 |
2. Неданъчни приходи, в т.ч.: |
577 172 |
255 807 |
0 |
0 |
|
|
§24 Приходи и доходи от собственост |
220 798 |
79 567 |
0 |
0 |
|
§27 Общински такси |
307 963 |
166 730 |
0 |
0 |
|
§28 Глоби, санкции и наказателни лихви |
21 262 |
6 765 |
0 |
0 |
|
§36 Други приходи |
40 071 |
1 210 |
0 |
0 |
|
§37 Внесени ДДС и други данъци върху продажбите |
-59 268 |
-29 827 |
0 |
0 |
|
§40 Постъпления от продажба на нефинансови активи |
46 346 |
31 362 |
0 |
0 |
|
§41 Приходи от концесии |
0 |
0 |
0 |
0 |
3. Помощи (§45, §46, §47 и §48) |
27 350 |
6 300 |
0 |
0 |
|
Разходи (1.+2.), в т.ч.: |
8 169 965 |
3 367 689 |
3 153 752 |
122 093 |
|
1. Текущи разходи, в т.ч.: |
6 702 234 |
2 896 832 |
263 342 |
122 093 |
|
|
§01 Заплати и възнаграждения за персонала, нает по трудови и служебни правоотношения |
3 145 551 |
1 275 623 |
30 810 |
4 081 |
|
§02 Други възнаграждения и плащания за персонала |
750 157 |
401 817 |
3 298 |
0 |
|
§05 Задължителни осигурителни вноски от работодатели |
796 448 |
342 133 |
6 246 |
895 |
|
§08 Вноски за доброволно осигуряване |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
§10 Издръжка |
1 845 546 |
761 685 |
218 535 |
117 117 |
|
§19 Платени данъци, такси и административни санкции |
25 723 |
30 981 |
0 |
0 |
|
Разходи за лихви (от §21 до §29) |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
§40 Стипендии |
16 645 |
11 250 |
0 |
0 |
|
§42 Текущи трансфери, обезщетения и помощи за домакинствата |
5 521 |
5 120 |
4 453 |
0 |
|
§43 Субсидии за нефинансови предприятия |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
§45 Субсидии на организации с нестопанска цел |
111 362 |
63 292 |
0 |
0 |
|
§46 Разходи за членски внос и участие в нетърговски организации и дейности |
5 281 |
4 931 |
0 |
0 |
|
§49 Предоставени текущи и капиталови трансфери за чужбина |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
§98 Резерв за непредвидени и неотложни разходи |
0 |
0 |
0 |
0 |
2. Капиталови разходи (от §51 до §55) |
1 467 731 |
470 857 |
2 890 410 |
0 |
|
Субсидии |
§31 Трансфери между бюджета на бюджетната организация и ЦБ (нето) |
5 816 202 |
3 543 366 |
0 |
0 |
Трансфери |
§61, §62, §63, §64 и §67 |
1 091 153 |
241 043 |
3 116 340 |
254 815 |
Заеми |
§74, §75, §76, §77 и §78 |
-36 852 |
35 000 |
5 000 |
-35 000 |
Дефицит/Излишък |
-293 337 |
962 389 |
-32 412 |
97 722 |
|
Финансиране |
§70, §71, §72, §73, §80, §83, §85, §86, §88, §90, §91, §93, §95 и §96 |
293 337 |
-962 389 |
32 412 |
-97 722 |
|
Остатък от предходен период (от §§95-01 до §§95-06 и §§96-01, §§96-03) |
1 654 337 |
1 329 389 |
6 918 |
6 117 |
|
Наличност в края на периода (от §§95-07 до §§95-14 и §§96-07, §§96-09) |
-1 329 389 |
-2 323 684 |
-6 117 |
-71 933 |
Към 31.12.2022 г. и 30.06.2023 г. община Гурково не отчита просрочени задължения.
Уведомяваме Ви, че в изпълнение на разпоредбите на чл. 130г, ал. 2 от Закона за публичните финанси на сайта на МФ на адрес: http://www.minfin.bg/bg/page/810 се оповестява подробна информация за финансовото състояние на общините за всяко тримесечие, където може да се намери информация за важни финансови показатели за общината, както и да се сравнят те със средните им равнища за страната, включително за показателите:
- Дял на собствените приходи от общите постъпления, покритие на разходите за местни дейности с приходите;
- Дял на разходите за заплати и осигуровки в общите разходи;
- Дял на капиталовите разходи в общите разходи (инвестиционна активност);
- Събираемост на данъка върху недвижимите имоти и на данъка върху превозните средства. Осреднена събираемост на двата данъка (в проценти);
- Размер на общинския дълг;
- Население на един общински служител, като за допълнителна Ваша информация предоставяме данните за числеността на общинската администрация за двата периода:
Към 31.12.2022 г. – 30 броя.
Към 30.06.2023 г. – 23,5 броя.
В допълнение напомняме, че съгласно разпоредбата на чл. 3, ал. 1 от Закона за финансово управление и контрол в публичния сектор, кметът на общината носи отговорност за финансовото управление и контрол и спазването на принципите за законосъобразност, добро финансово управление и прозрачност.
Съгласно чл. 21, ал. 1 от Закона за публичните финанси ръководителите на бюджетните организации са отговорни за изграждането, функциониране и отчитането на системи за финансово управление и контрол в съответствие с действащото законодателство.
Първостепенните разпоредители с бюджет следва да създадат необходимата организация за поддържане на добро финансово състояние и ефективно, ефикасно и икономично използване на бюджетния ресурс.
АСЕН ВАСИЛЕВ
МИНИСТЪР НА ФИНАНСИТЕ