Писмен отговор на въпрос от Георги Гьоков - народен представител от ПГ „БСП за България“, относно финансовото състояние на община Раднево, област Стара Загора
05.10.2023 г.
УВАЖАЕМИ Г-Н ГЬОКОВ,
В отговор на поставения въпрос относно финансовото състояние на община Раднево, област Стара Загора, прилагаме следната информация от тримесечните отчети за касовото изпълнение на бюджета и на сметките за средства от Европейския съюз на общината, представени в Министерството на финансите към 31.12.2022 г. и 30.06.2023 г., по основни раздели и параграфи на собствените приходи, разходите, взаимоотношенията с централния бюджет, трансферите, безлихвените заеми и финансирането:
ОТЧЕТ ЗА КАСОВОТО ИЗПЪЛНЕНИЕ НА БЮДЖЕТА И НА СМЕТКИТЕ ЗА СРЕДСТВА ОТ ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ НА ОБЩИНА РАДНЕВО:
Показатели |
(в лева) |
Отчет на бюджета към 31.12.22 г. |
Отчет на бюджета към 30.06.23 г. |
Отчет на сметки за средства от ЕС към 31.12.22 г. |
Отчет на сметки за средства от ЕС към 30.06.23 г. |
Приходи (1.+2.+3.), в т.ч.: |
9 826 477 |
5 770 852 |
0 |
-1 |
|
1. Данъчни приходи, в т.ч.: |
3 031 302 |
1 802 251 |
0 |
0 |
|
|
§01 Данък върху доходите на физически лица |
22 802 |
16 716 |
0 |
0 |
|
§13 Имуществени и други местни данъци |
3 008 469 |
1 785 535 |
0 |
0 |
|
§20 Други данъци |
31 |
0 |
0 |
0 |
2. Неданъчни приходи, в т.ч.: |
6 795 175 |
3 957 001 |
0 |
-1 |
|
|
§24 Приходи и доходи от собственост |
748 625 |
339 607 |
0 |
-1 |
|
§27 Общински такси |
2 360 671 |
1 851 827 |
0 |
0 |
|
§28 Глоби, санкции и наказателни лихви |
87 705 |
45 990 |
0 |
0 |
|
§36 Други приходи |
140 175 |
6 654 |
0 |
0 |
|
§37 Внесени ДДС и други данъци върху продажбите |
-137 338 |
-81 671 |
0 |
0 |
|
§40 Постъпления от продажба на нефинансови активи |
146 839 |
190 400 |
0 |
0 |
|
§41 Приходи от концесии |
3 448 498 |
1 604 194 |
0 |
0 |
3. Помощи (§45, §46, §47 и §48) |
0 |
11 600 |
0 |
0 |
|
Разходи (1.+2.), в т.ч.: |
25 182 857 |
14 279 140 |
631 640 |
167 081 |
|
1. Текущи разходи, в т.ч.: |
23 305 817 |
11 420 632 |
339 528 |
164 239 |
|
|
§01 Заплати и възнаграждения за персонала, нает по трудови и служебни правоотношения |
11 050 858 |
5 283 741 |
142 611 |
43 663 |
|
§02 Други възнаграждения и плащания за персонала |
2 731 313 |
1 265 433 |
112 253 |
39 516 |
|
§05 Задължителни осигурителни вноски от работодатели |
2 855 942 |
1 384 364 |
51 505 |
16 903 |
|
§08 Вноски за доброволно осигуряване |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
§10 Издръжка |
6 000 865 |
2 913 620 |
33 159 |
64 157 |
|
§19 Платени данъци, такси и административни санкции |
99 032 |
102 604 |
0 |
0 |
|
Разходи за лихви (от §21 до §29) |
23 448 |
24 691 |
0 |
0 |
|
§40 Стипендии |
20 145 |
11 720 |
0 |
0 |
|
§42 Текущи трансфери, обезщетения и помощи за домакинствата |
82 967 |
81 499 |
0 |
0 |
|
§43 Субсидии за нефинансови предприятия |
5 618 |
83 694 |
0 |
0 |
|
§45 Субсидии на организации с нестопанска цел |
427 814 |
262 525 |
0 |
0 |
|
§46 Разходи за членски внос и участие в нетърговски организации и дейности |
7 815 |
6 741 |
0 |
0 |
|
§49 Предоставени текущи и капиталови трансфери за чужбина |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
§98 Резерв за непредвидени и неотложни разходи |
0 |
0 |
0 |
0 |
2. Капиталови разходи (от §51 до §55) |
1 877 040 |
2 858 508 |
292 112 |
2 842 |
|
Субсидии |
§31 Трансфери между бюджета на бюджетната организация и ЦБ (нето) |
16 997 159 |
9 246 809 |
0 |
0 |
Трансфери |
§61, §62, §63, §64 и §67 |
3 383 001 |
1 648 978 |
564 854 |
296 402 |
Заеми |
§74, §75, §76, §77 и §78 |
-19 332 |
22 941 |
19 332 |
-22 941 |
Дефицит/Излишък |
5 004 448 |
2 410 440 |
-47 454 |
106 379 |
|
Финансиране |
§70, §71, §72, §73, §80, §83, §85, §86, §88, §90, §91, §93, §95 и §96 |
-5 004 448 |
-2 410 440 |
47 454 |
-106 379 |
|
Остатък от предходен период (от §§95-01 до §§95-06 и §§96-01, §§96-03) |
5 253 701 |
9 830 641 |
35 890 |
11 754 |
|
Наличност в края на периода (от §§95-07 до §§95-14 и §§96-07, §§96-09) |
-9 830 641 |
-12 088 226 |
-11 754 |
-69 028 |
Към 31.12.2022 г. и 30.06.2023 г. община Раднево не отчита просрочени задължения.
Уведомяваме Ви, че в изпълнение на разпоредбите на чл. 130г, ал. 2 от Закона за публичните финанси на сайта на МФ на адрес: http://www.minfin.bg/bg/page/810 се оповестява подробна информация за финансовото състояние на общините за всяко тримесечие, където може да се намери информация за важни финансови показатели за общината, както и да се сравнят те със средните им равнища за страната, включително за показателите:
- Дял на собствените приходи от общите постъпления, покритие на разходите за местни дейности с приходите;
- Дял на разходите за заплати и осигуровки в общите разходи;
- Дял на капиталовите разходи в общите разходи (инвестиционна активност);
- Събираемост на данъка върху недвижимите имоти и на данъка върху превозните средства. Осреднена събираемост на двата данъка (в проценти);
- Размер на общинския дълг;
- Население на един общински служител, като за допълнителна Ваша информация предоставяме данните за числеността на общинската администрация за двата периода:
Към 31.12.2022 г. – 94 броя.
Към 30.06.2023 г. – 93 броя.
В допълнение напомняме, че съгласно разпоредбата на чл. 3, ал. 1 от Закона за финансово управление и контрол в публичния сектор, кметът на общината носи отговорност за финансовото управление и контрол и спазването на принципите за законосъобразност, добро финансово управление и прозрачност.
Съгласно чл. 21, ал. 1 от Закона за публичните финанси ръководителите на бюджетните организации са отговорни за изграждането, функциониране и отчитането на системи за финансово управление и контрол в съответствие с действащото законодателство.
Първостепенните разпоредители с бюджет следва да създадат необходимата организация за поддържане на добро финансово състояние и ефективно, ефикасно и икономично използване на бюджетния ресурс.
АСЕН ВАСИЛЕВ
МИНИСТЪР НА ФИНАНСИТЕ