Писмен отговор на въпрос от Георги Гьоков - народен представител от ПГ „БСП за България“, относно финансовото състояние на община Павел баня, област Стара Загора
05.10.2023 г.
УВАЖАЕМИ Г-Н ГЬОКОВ,
В отговор на поставения въпрос относно финансовото състояние на община Павел баня, област Стара Загора, прилагаме следната информация от тримесечните отчети за касовото изпълнение на бюджета и на сметките за средства от Европейския съюз на общината, представени в Министерството на финансите към 31.12.2022 г. и 30.06.2023 г., по основни раздели и параграфи на собствените приходи, разходите, взаимоотношенията с централния бюджет, трансферите, безлихвените заеми и финансирането:
ОТЧЕТ ЗА КАСОВОТО ИЗПЪЛНЕНИЕ НА БЮДЖЕТА И НА СМЕТКИТЕ ЗА СРЕДСТВА ОТ ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ НА ОБЩИНА ПАВЕЛ БАНЯ:
Показатели |
(в лева) |
Отчет на бюджета към 31.12.22 г. |
Отчет на бюджета към 30.06.23 г. |
Отчет на сметки за средства от ЕС към 31.12.22 г. |
Отчет на сметки за средства от ЕС към 30.06.23 г. |
Приходи (1.+2.+3.), в т.ч.: |
4 075 596 |
2 237 839 |
-23 |
18 188 |
|
1. Данъчни приходи, в т.ч.: |
1 392 464 |
793 275 |
0 |
0 |
|
|
§01 Данък върху доходите на физически лица |
10 412 |
8 993 |
0 |
0 |
|
§13 Имуществени и други местни данъци |
1 382 052 |
784 282 |
0 |
0 |
|
§20 Други данъци |
0 |
0 |
0 |
0 |
2. Неданъчни приходи, в т.ч.: |
2 650 982 |
1 409 014 |
-23 |
0 |
|
|
§24 Приходи и доходи от собственост |
229 849 |
157 760 |
0 |
0 |
|
§27 Общински такси |
1 587 790 |
1 202 964 |
0 |
0 |
|
§28 Глоби, санкции и наказателни лихви |
88 521 |
20 227 |
0 |
0 |
|
§36 Други приходи |
185 195 |
9 267 |
-23 |
0 |
|
§37 Внесени ДДС и други данъци върху продажбите |
-161 990 |
-45 793 |
0 |
0 |
|
§40 Постъпления от продажба на нефинансови активи |
721 617 |
64 589 |
0 |
0 |
|
§41 Приходи от концесии |
0 |
0 |
0 |
0 |
3. Помощи (§45, §46, §47 и §48) |
32 150 |
35 550 |
0 |
18 188 |
|
Разходи (1.+2.), в т.ч.: |
20 009 756 |
13 472 540 |
502 920 |
255 954 |
|
1. Текущи разходи, в т.ч.: |
17 843 698 |
9 677 139 |
387 680 |
237 766 |
|
|
§01 Заплати и възнаграждения за персонала, нает по трудови и служебни правоотношения |
8 781 822 |
4 547 199 |
157 341 |
52 878 |
|
§02 Други възнаграждения и плащания за персонала |
1 589 068 |
941 436 |
31 718 |
83 825 |
|
§05 Задължителни осигурителни вноски от работодатели |
2 130 228 |
1 133 182 |
40 062 |
27 196 |
|
§08 Вноски за доброволно осигуряване |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
§10 Издръжка |
4 717 089 |
2 574 097 |
138 402 |
65 683 |
|
§19 Платени данъци, такси и административни санкции |
107 111 |
106 479 |
0 |
0 |
|
Разходи за лихви (от §21 до §29) |
39 |
12 |
0 |
0 |
|
§40 Стипендии |
16 855 |
9 878 |
8 556 |
8 184 |
|
§42 Текущи трансфери, обезщетения и помощи за домакинствата |
61 376 |
79 874 |
11 601 |
0 |
|
§43 Субсидии за нефинансови предприятия |
15 973 |
111 159 |
0 |
0 |
|
§45 Субсидии на организации с нестопанска цел |
416 122 |
167 942 |
0 |
0 |
|
§46 Разходи за членски внос и участие в нетърговски организации и дейности |
8 015 |
5 881 |
0 |
0 |
|
§49 Предоставени текущи и капиталови трансфери за чужбина |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
§98 Резерв за непредвидени и неотложни разходи |
0 |
0 |
0 |
0 |
2. Капиталови разходи (от §51 до §55) |
2 166 058 |
3 795 401 |
115 240 |
18 188 |
|
Субсидии |
§31 Трансфери между бюджета на бюджетната организация и ЦБ (нето) |
14 864 851 |
7 752 613 |
0 |
0 |
Трансфери |
§61, §62, §63, §64 и §67 |
7 392 233 |
696 443 |
460 465 |
280 042 |
Заеми |
§74, §75, §76, §77 и §78 |
-102 151 |
-36 065 |
55 138 |
805 |
Дефицит/Излишък |
6 220 773 |
-2 821 710 |
12 660 |
43 081 |
|
Финансиране |
§70, §71, §72, §73, §80, §83, §85, §86, §88, §90, §91, §93, §95 и §96 |
-6 220 773 |
2 821 710 |
-12 660 |
-43 081 |
|
Остатък от предходен период (от §§95-01 до §§95-06 и §§96-01, §§96-03) |
2 958 250 |
9 089 011 |
5 594 |
83 559 |
|
Наличност в края на периода (от §§95-07 до §§95-14 и §§96-07, §§96-09) |
-9 089 011 |
-6 380 366 |
-83 559 |
-13 896 |
Към 31.12.2022 г. и 30.06.2023 г. община Павел баня не отчита просрочени задължения.
Уведомяваме Ви, че в изпълнение на разпоредбите на чл. 130г, ал. 2 от Закона за публичните финанси на сайта на МФ на адрес: http://www.minfin.bg/bg/page/810 се оповестява подробна информация за финансовото състояние на общините за всяко тримесечие, където може да се намери информация за важни финансови показатели за общината, както и да се сравнят те със средните им равнища за страната, включително за показателите:
- Дял на собствените приходи от общите постъпления, покритие на разходите за местни дейности с приходите;
- Дял на разходите за заплати и осигуровки в общите разходи;
- Дял на капиталовите разходи в общите разходи (инвестиционна активност);
- Събираемост на данъка върху недвижимите имоти и на данъка върху превозните средства. Осреднена събираемост на двата данъка (в проценти);
- Размер на общинския дълг;
- Население на един общински служител, като за допълнителна Ваша информация предоставяме данните за числеността на общинската администрация за двата периода:
Към 31.12.2022 г. – 44 броя.
Към 30.06.2023 г. – 54 броя.
В допълнение напомняме, че съгласно разпоредбата на чл. 3, ал. 1 от Закона за финансово управление и контрол в публичния сектор, кметът на общината носи отговорност за финансовото управление и контрол и спазването на принципите за законосъобразност, добро финансово управление и прозрачност.
Съгласно чл. 21, ал. 1 от Закона за публичните финанси ръководителите на бюджетните организации са отговорни за изграждането, функциониране и отчитането на системи за финансово управление и контрол в съответствие с действащото законодателство.
Първостепенните разпоредители с бюджет следва да създадат необходимата организация за поддържане на добро финансово състояние и ефективно, ефикасно и икономично използване на бюджетния ресурс.
АСЕН ВАСИЛЕВ
МИНИСТЪР НА ФИНАНСИТЕ