Писмен отговор на въпрос от Георги Гьоков - народен представител от ПГ „БСП за България“, относно финансовото състояние на община Чирпан, област Стара Загора
05.10.2023 г.
УВАЖАЕМИ Г-Н ГЬОКОВ,
В отговор на поставения въпрос относно финансовото състояние на община Чирпан, област Стара Загора, прилагаме следната информация от тримесечните отчети за касовото изпълнение на бюджета и на сметките за средства от Европейския съюз на общината, представени в Министерството на финансите към 31.12.2022 г. и 30.06.2023 г., по основни раздели и параграфи на собствените приходи, разходите, взаимоотношенията с централния бюджет, трансферите, безлихвените заеми и финансирането:
ОТЧЕТ ЗА КАСОВОТО ИЗПЪЛНЕНИЕ НА БЮДЖЕТА И НА СМЕТКИТЕ ЗА СРЕДСТВА ОТ ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ НА ОБЩИНА ЧИРПАН:
Показатели |
(в лева) |
Отчет на бюджета към 31.12.22 г. |
Отчет на бюджета към 30.06.23 г. |
Отчет на сметки за средства от ЕС към 31.12.22 г. |
Отчет на сметки за средства от ЕС към 30.06.23 г. |
Приходи (1.+2.+3.), в т.ч.: |
5 953 578 |
2 841 788 |
103 569 |
11 053 |
|
1. Данъчни приходи, в т.ч.: |
1 582 495 |
922 483 |
0 |
0 |
|
|
§01 Данък върху доходите на физически лица |
25 433 |
15 704 |
0 |
0 |
|
§13 Имуществени и други местни данъци |
1 556 517 |
906 779 |
0 |
0 |
|
§20 Други данъци |
545 |
0 |
0 |
0 |
2. Неданъчни приходи, в т.ч.: |
4 355 922 |
1 907 416 |
-29 |
-28 |
|
|
§24 Приходи и доходи от собственост |
520 630 |
319 396 |
0 |
0 |
|
§27 Общински такси |
1 940 550 |
1 316 407 |
0 |
0 |
|
§28 Глоби, санкции и наказателни лихви |
161 901 |
40 317 |
0 |
0 |
|
§36 Други приходи |
231 192 |
6 671 |
-29 |
-28 |
|
§37 Внесени ДДС и други данъци върху продажбите |
-174 853 |
-33 412 |
0 |
0 |
|
§40 Постъпления от продажба на нефинансови активи |
1 610 936 |
219 503 |
0 |
0 |
|
§41 Приходи от концесии |
65 566 |
38 534 |
0 |
0 |
3. Помощи (§45, §46, §47 и §48) |
15 161 |
11 889 |
103 598 |
11 081 |
|
Разходи (1.+2.), в т.ч.: |
32 056 867 |
17 906 513 |
902 476 |
907 844 |
|
1. Текущи разходи, в т.ч.: |
29 794 223 |
13 972 418 |
884 016 |
631 865 |
|
|
§01 Заплати и възнаграждения за персонала, нает по трудови и служебни правоотношения |
12 034 231 |
6 299 883 |
92 379 |
11 978 |
|
§02 Други възнаграждения и плащания за персонала |
3 142 928 |
1 801 565 |
413 665 |
332 863 |
|
§05 Задължителни осигурителни вноски от работодатели |
3 061 385 |
1 638 488 |
93 051 |
65 844 |
|
§08 Вноски за доброволно осигуряване |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
§10 Издръжка |
10 393 412 |
3 580 124 |
268 243 |
221 180 |
|
§19 Платени данъци, такси и административни санкции |
35 423 |
30 164 |
194 |
0 |
|
Разходи за лихви (от §21 до §29) |
209 667 |
138 909 |
0 |
0 |
|
§40 Стипендии |
89 210 |
66 711 |
14 508 |
0 |
|
§42 Текущи трансфери, обезщетения и помощи за домакинствата |
220 067 |
106 179 |
1 976 |
0 |
|
§43 Субсидии за нефинансови предприятия |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
§45 Субсидии на организации с нестопанска цел |
550 693 |
299 601 |
0 |
0 |
|
§46 Разходи за членски внос и участие в нетърговски организации и дейности |
57 207 |
10 794 |
0 |
0 |
|
§49 Предоставени текущи и капиталови трансфери за чужбина |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
§98 Резерв за непредвидени и неотложни разходи |
0 |
0 |
0 |
0 |
2. Капиталови разходи (от §51 до §55) |
2 262 644 |
3 934 095 |
18 460 |
275 979 |
|
Субсидии |
§31 Трансфери между бюджета на бюджетната организация и ЦБ (нето) |
21 777 901 |
11 642 350 |
0 |
0 |
Трансфери |
§61, §62, §63, §64 и §67 |
2 390 560 |
820 374 |
1 267 693 |
799 936 |
Заеми |
§74, §75, §76, §77 и §78 |
326 522 |
43 706 |
-626 522 |
-43 706 |
Дефицит/Излишък |
-1 608 306 |
-2 558 295 |
-157 736 |
-140 561 |
|
Финансиране |
§70, §71, §72, §73, §80, §83, §85, §86, §88, §90, §91, §93, §95 и §96 |
1 608 306 |
2 558 295 |
157 736 |
140 561 |
|
Остатък от предходен период (от §§95-01 до §§95-06 и §§96-01, §§96-03) |
5 447 903 |
6 968 144 |
281 853 |
302 224 |
|
Наличност в края на периода (от §§95-07 до §§95-14 и §§96-07, §§96-09) |
-6 968 144 |
-4 608 871 |
-302 224 |
-179 723 |
Към 31.12.2022 г. и 30.06.2023 г. община Чирпан не отчита просрочени задължения.
Уведомяваме Ви, че в изпълнение на разпоредбите на чл. 130г, ал. 2 от Закона за публичните финанси на сайта на МФ на адрес: http://www.minfin.bg/bg/page/810 се оповестява подробна информация за финансовото състояние на общините за всяко тримесечие, където може да се намери информация за важни финансови показатели за общината, както и да се сравнят те със средните им равнища за страната, включително за показателите:
- Дял на собствените приходи от общите постъпления, покритие на разходите за местни дейности с приходите;
- Дял на разходите за заплати и осигуровки в общите разходи;
- Дял на капиталовите разходи в общите разходи (инвестиционна активност);
- Събираемост на данъка върху недвижимите имоти и на данъка върху превозните средства. Осреднена събираемост на двата данъка (в проценти);
- Размер на общинския дълг;
- Население на един общински служител, като за допълнителна Ваша информация предоставяме данните за числеността на общинската администрация за двата периода:
Към 31.12.2022 г. – 91 броя.
Към 30.06.2023 г. – 95 броя.
В допълнение напомняме, че съгласно разпоредбата на чл. 3, ал. 1 от Закона за финансово управление и контрол в публичния сектор, кметът на общината носи отговорност за финансовото управление и контрол и спазването на принципите за законосъобразност, добро финансово управление и прозрачност.
Съгласно чл. 21, ал. 1 от Закона за публичните финанси ръководителите на бюджетните организации са отговорни за изграждането, функциониране и отчитането на системи за финансово управление и контрол в съответствие с действащото законодателство.
Първостепенните разпоредители с бюджет следва да създадат необходимата организация за поддържане на добро финансово състояние и ефективно, ефикасно и икономично използване на бюджетния ресурс.
АСЕН ВАСИЛЕВ
МИНИСТЪР НА ФИНАНСИТЕ