Приемане на предложения и сигнали
- Използване на алтернативни форми за административно обслужване в Министерството на финансите
pdf / 193.17 KB
ЗАЯВЛЕНИЯ/ИСКАНИЯ за извършване на административни услуги от Министерството на финансите се приемат всеки ден от понеделник до петък в Центъра за административно обслужване на министерството.
Приемането на ПРЕДЛОЖЕНИЯ и СИГНАЛИ, подавани до Министерството на финансите, се извършва в съответствие с Устройствения правилник на Министерството на финансите по следния ред:
„Чл. 35...
(5) Приемът на граждани и представители на организации и изслушването на техните предложения и сигнали се извършва всеки вторник и четвъртък от 14,00 до 16,30 ч. в Центъра за административно обслужване на МФ. Информация за това се оповестява на интернет страницата, както и на указателното табло в сградата на МФ.
(6) Предложенията и сигналите, писмени или устни, могат да се подават лично или чрез упълномощен представител. Подадените предложения и сигнали се регистрират по ред, определен с акт на министъра.
(7) Не се образува производство по анонимни предложения и сигнали, както и по сигнали, отнасящи се до нарушения, извършени преди повече от две години.
(8) За анонимни предложения и сигнали се считат тези, в които не са посочени:
- имената по документ за самоличност и адресът – за българските граждани;
- имената по документ за самоличност, личният номер и адресът – за чужденец;
- фирмата на търговеца или наименованието на юридическото лице, изписани и на български език, седалището и последният посочен в съответния регистър адрес на управление и електронният му адрес;
- предложения и сигнали, които, въпреки че съдържат реквизитите по т. 1 – 3, не са подписани от автора или от негов представител по закон или пълномощие.
(9) За сигнали, отнасящи се до нарушения, извършени преди повече от две години, се считат тези, които засягат факти и събития, случили се преди повече от две календарни години преди подаването или заявяването на сигнала, установено чрез датата на подаването или заявяването в Центъра за административно обслужване или в деловодството на МФ.
(10) Предложения за усъвършенстване на организацията и дейността на административни структури към министъра могат да се правят до техните ръководители. Преписи от тези предложения могат да се изпращат и до министъра.
(11) Сигнали за злоупотреби с власт и корупция, лошо управление на държавно имущество или за други незаконосъобразни или нецелесъобразни действия или бездействия на административни органи или длъжностни лица в съответните администрации, с които се засягат държавни или обществени интереси, права или законни интереси на други лица, могат да се подават до:
- министъра, когато сигналът се отнася до служители на МФ;
- министъра, когато сигналът се отнася до ръководители на административни структури към министъра; когато това се отнася до изпълнителния директор на Националната агенция за приходите, сигналът се подава до Управителния съвет на Националната агенция за приходите с копие до министъра;
- съответните ръководители на административни структури към министъра, когато сигналът се отнася до служители на тези структури или до министъра;
- Министерския съвет, когато сигналът се отнася до министъра като административен орган; по преценка на подателя сигналът може да се подаде и чрез министъра.“