Република България

Министерство на финансите

Официална интернет страница

Календар

Писмен отговор на въпрос от Димо Дренчев и Десислава Георгиева – народен представител от ПГ на „Възраждане“, относно бюджетът на Комуникационната стратегия за информация и публичност на присъединяването на България към еврозоната

02.02.2023 г.

УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН ДРЕНЧЕВ,

УВАЖАЕМА ГОСПОЖО ГЕОРГИЕВА,

Комуникационна стратегия за информация и публичност на присъединяването на България към еврозоната е изготвена в изпълнение на Националния план за въвеждане на еврото в Република България. Информационната кампания за въвеждането на еврото у нас ще бъде насочена към предоставяне на точна, достъпна, разбираема, навременна и всеобхватна информация до всички граждани.

За реализирането на конкретните дейности в рамките на Комуникационната кампания е  изготвен комуникационен план. Той  беше обсъден в рамките на Работна група „Комуникации“ към Координационния съвет за подготовката на България за членство в еврозоната,  с цел ангажираните институции да заложат своите дейности и остойностяването им.  В момента се подготвя остойностяване на дейностите по стратегията. Вече е ясно, че средствата,  необходими за реализация и въвеждане на информационния сайт за еврото, ще бъдат в размер на 84 000 лв. без ДДС. Създаването на интернет страницата, която ще има и версия за мобилни устройства, ще се извърши като част от рамков договор на Министерството на финансите с „Информационно обслужване“ АД.   

На 21 декември 2022 г. със свое постановление правителството одобри допълнителни разходи в размер на 10 млн. лв. по бюджета на Министерството на финансите за 2022 г. за финансовото обезпечаване на процеса по техническата подготовка за въвеждането на еврото в страната ни, както и на комуникационните дейности, свързани с това.

За информационната кампания няма да бъде използван ресурс от европейските структурни фондове. В допълнение следва да се отбележи, че има практика Европейската комисия да подпомага изпълнението на информационната кампания за еврото, провеждана от държавата-кандидатка за еврозоната.

До момента няма договорени и разплатени средства по Комуникационната стратегия.

Няма медии, които да са получили средства по Комуникационната стратегия към началото на февруари 2023 г.

Предвид разходването на публичен ресурс, при реализацията на Комуникационната стратегия ще бъдат спазени разпоредбите на Закона за обществените поръчки.

 

 

РОСИЦА ВЕЛКОВА-ЖЕЛЕВА

МИНИСТЪР НА ФИНАНСИТЕ

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемане Отказ Повече информация