№ 1704 Приемане на уведомление за отпечатване на билети, карти и абонаментни карти за превоз на пътници
- Наименование на административната услуга и уникален идентификатор съгласно Регистъра на услугите.
№ 1704 Приемане на уведомление за отпечатване на билети, карти и абонаментни карти за превоз на пътници
- Правно основание за предоставянето на административната услуга/издаването на индивидуалния административен акт.:
чл. 11 от НУРОКЦК
- Орган по предоставянето на административната услуга:
Министерство на финансите
- Информация за центъра за административно обслужване, адрес, електронен адрес, телефони за връзка, работно време.
Център за административно обслужване (ЦАО), вход за граждани - от ул. „Г. Бенковски", стая № 1, партер
Телефонна централа: 02/9859 2634, 9859 2639
Работно време: от 09.00 до 17.30 часа, от понеделник до петък
- Процедура по предоставяне на административната услуга, изисквания и необходими документи:
Лице, което иска да отпечатва билети, карти и абонаментни карти за превоз на пътници, подава до Министерството на финансите уведомление по чл. 11 от НУРОКЦК. Когато лицето не е превозвач към уведомлението се прилага копие на документите на основание на които се заявяват за отпечатване ценни книжа. Към уведомлението се прилага и образец на ценните книжа, върху който задължително се отбелязва наименованието на издателя. Ценните книжа се отпечатват в съответствие с установени стандарти или утвърдени образци, а когато няма такива – по проект на техния издател или проект изготвен от специализираната печатница. Когато ценните книжа се отпечатват в страната, лицата изпращат копие от уведомлението до избраната от тях специализирана печатница.
Специализирани печатници:
- „Печатница на БНБ” АД - гр. София, бул. „Цариградско шосе” № 117;
- „Демакс” АД - гр. София, кв. Горубляне;
- „Демакс-Холограми” АД - гр. София, кв. Горубляне;
- „Демакс Ди Пи Ай“ АД - гр. София, кв. Горубляне, ул. „Абагар“ № 16;
- „Дунав прес” АД - гр. Русе, бул. „Липник” № 129;
- „ЕА“ АД - гр. Плевен, ул. „Сан Стефано“ № 43;
- „Офсет“ ЕООД - гр. София, ул. „Равнище“ № 20.
- Образци на формуляри, които се попълват за предоставянето на административната услуга:
Образец на Уведомление за отпечатване на билети, карти и абонаментни карти на хартиен носител за превоз на пътници, когато издаването им е задължително съгласно нормативен акт.
- Начини за заявяване на услугата:
На място в Центъра за административно обслужване (ЦАО, стая № 1) на Министерството на финансите; чрез лицензиран пощенски оператор, по факс , на електронен адрес: и , по електронен път съгласно посоченото в т. 8.
- Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
В Министерството на финансите може да се използва квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КЕП), като средство за електронна идентификация съгласно чл. 3, т. 12 от РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 910/2014 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 23 юли 2014 година.
а) нивото на предоставяне на услугата - ниво 3;
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване -
в) интернет адрес за служебно заявяване – чрез единния портал за достъп до електронни административни услуги на адрес http://egov.bg/;
г) вид на услугата – първична.
- Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
Неприложимо.
- Заплащане:
Не се заплаща за услугата.
При отпечатването на ценни книжа под финансов контрол се дължи такса в размер на 5% от цената на готовата продукция /без ДДС/ по калкулация, изготвена от печатницата-производител, съгласно чл. 8 от Тарифа № 12 за таксите, които се събират в системата на Министерство на финансите по Закона за държавните такси, приета с ПМС № 55 от 1993 г.
Сумата се превежда преди получаване на отпечатаните ценни книжа/за ценните книжа отпечатани в друга държава - преди осъществяване на финансовия контрол/, по сметка:
БНБ – ЦУ
IBAN - BG35 BNBG 9661 30 001484 01
BIC код на БНБ - BNBG BGSD
за Министерство на финансите
- Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата:
Съгласно чл. 10, ал. 2, т.10 от Устройствения правилник на МФ „главният секретар на министерството на финансите организира и ръководи дейностите, свързани с упражняването на контрола при отпечатването на ценни книжа по смисъла на Наредбата за условията и реда за отпечатване и контрол върху ценни книжа.“
- Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата:
Не подлежи на обжалване.
- Електронен адрес за предложения във връзка с услугата:
- Начин на получаване на резултата:
В 10-дневен срок от получаване на уведомлението за отпечатване на ценни книжа Министерството на финансите изготвя и изпраща писмо поръчка до избраната от издателя специализирана печатница. Копие от писмото поръчка се изпраща на лицето, подало уведомлението за отпечатване на ценни книжа по един от следните начини:
- Чрез лицензиран пощенски оператор.
- Лично или чрез упълномощено лице в ЦАО на МФ.
- По електронен път на електронна поща.
- Предметна област, за която се отнася режимът; орган, пред който се обжалва индивидуалният административен акт и електронен адрес за предложения във връзка с облекчаване на режима:
Стопанска дейност - ценни книжа. При предоставяне на услугата не се издава индивидуален административен акт. Електронен адрес за предложения във връзка с облекчаване на режима: и