Писмен отговор на въпрос от Стоян Таслаков – народен представител от ПГ на „Възраждане“, относно финансовото състояние на община Стамболийски
19.01.2023 г.
УВАЖАЕМИ Г-Н ТАСЛАКОВ,
В отговор на поставения въпрос, прилагаме информация от месечните отчети за касовото изпълнение на бюджета и сметките за средства от Европейския съюз на община Стамболийски, представени в Министерството на финансите към 31.12.2022 г., по основни раздели и параграфи на собствените приходи, разходите, взаимоотношенията с централния бюджет, трансферите, безлихвените заеми, финансирането, както и за наличността в края на периода, в т.ч. банкова наличност.
ОТЧЕТ ЗА КАСОВОТО ИЗПЪЛНЕНИЕ НА БЮДЖЕТА НА ОБЩИНА СТАМБОЛИЙСКИ:
Показатели |
(в лева) |
Уточнен план на бюджета към 31.12.22 г. |
Отчет на бюджета към 31.12.22 г. |
ДД |
МД |
Дофинан-сиране |
Отчет на сметки за средства от ЕС към 31.12.22 г. |
|
Приходи |
|
9 164 364 |
5 229 052 |
228 854 |
5 000 198 |
0 |
13 |
|
Данъчни приходи, в т.ч.: |
1 811 400 |
1 984 052 |
0 |
1 984 052 |
0 |
0 |
||
|
§01 Данък върху доходите на физически лица |
18 000 |
16 823 |
0 |
16 823 |
0 |
0 |
|
|
§13 Имуществени и други местни данъци |
1 793 000 |
1 967 189 |
0 |
1 967 189 |
0 |
0 |
|
|
§20 Други данъци |
400 |
40 |
0 |
40 |
0 |
0 |
|
Неданъчни приходи и помощи, от тях: |
7 352 964 |
3 245 000 |
228 854 |
3 016 146 |
0 |
13 |
||
|
§24 Приходи и доходи от собственост |
144 000 |
127 030 |
0 |
127 030 |
0 |
0 |
|
|
§27 Общински такси |
2 367 700 |
2 556 820 |
0 |
2 556 820 |
0 |
0 |
|
|
§40 Постъпления от продажба на нефинансови активи |
4 784 809 |
87 725 |
0 |
87 725 |
0 |
0 |
|
|
§41 Приходи от концесии |
146 000 |
86 039 |
0 |
86 039 |
0 |
0 |
|
|
§45 Помощи и дарения от страната |
20 111 |
20 511 |
0 |
20 511 |
0 |
0 |
|
|
§46 Помощи и дарения от чужбина |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Разходи (1.+2.), в т.ч.: |
|
32 452 938 |
25 667 124 |
15 170 243 |
10 435 212 |
61 669 |
591 063 |
|
1. Текущи разходи, от тях:: |
25 346 714 |
20 312 110 |
14 102 153 |
6 148 288 |
61 669 |
590 368 |
||
|
§01 Заплати и възнаграждения за персонала, нает по трудови и служебни правоотношения |
10 722 671 |
9 798 395 |
7 920 169 |
1 856 399 |
21 827 |
112 732 |
|
|
§02 Други възнаграждения и плащания за персонала |
2 655 410 |
2 368 507 |
1 913 163 |
455 344 |
0 |
5 857 |
|
|
§05 Задължителни осигурителни вноски от работодатели |
2 654 112 |
2 444 132 |
2 027 593 |
412 497 |
4 042 |
26 000 |
|
|
§10 Издръжка |
7 469 238 |
4 965 133 |
2 005 284 |
2 951 849 |
8 000 |
436 170 |
|
|
§19 Платени данъци, такси и административни санкции |
274 289 |
150 387 |
7 030 |
143 357 |
0 |
0 |
|
|
Разходи за лихви (от §21 до §29) |
479 390 |
267 622 |
9 |
267 613 |
0 |
0 |
|
|
§40 Стипендии |
14 910 |
12 700 |
12 700 |
0 |
0 |
0 |
|
|
§42 Текущи трансфери, обезщетения и помощи за домакинствата |
35 075 |
31 792 |
19 242 |
12 550 |
0 |
9 609 |
|
|
§43 Субсидии за нефинансови предприятия |
54 000 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
§45 Субсидии на организации с нестопанска цел |
297 283 |
266 219 |
196 963 |
41 456 |
27 800 |
0 |
|
|
§46 Разходи за членски внос и участие в нетърговски организации и дейности |
12 750 |
7 223 |
0 |
7 223 |
0 |
0 |
|
2. Капиталови разходи (от §51 до §55) |
7 106 224 |
5 355 014 |
1 068 090 |
4 286 924 |
0 |
695 |
||
Субсидии |
§31 Трансфери между бюджета на бюджетната организация и ЦБ (нето) |
15 193 450 |
15 192 640 |
12 784 902 |
2 407 738 |
0 |
0 |
|
Трансфери |
§61, §62, §63, §64 и §67 |
3 110 903 |
2 901 792 |
1 744 952 |
1 156 840 |
0 |
633 250 |
|
Заеми |
§74, §75, §76, §77 и §78 |
-46 000 |
6 141 |
0 |
6 141 |
0 |
-6 141 |
|
Дефицит/Излишък |
|
-5 030 221 |
-2 337 499 |
-411 535 |
-1 864 295 |
-61 669 |
36 059 |
|
Финансиране |
§70, §71, §72, §73, §80, §83, §85, §86, §88, §90, §91, §93, §95 и §96 |
5 030 221 |
2 337 499 |
412 679 |
1 924 820 |
0 |
-36 059 |
|
|
Остатък от предходен период (от §§95-01 до §§95-06 и §§96-01, §§96-03) |
4 038 420 |
4 038 420 |
2 049 166 |
1 989 254 |
0 |
15 984 |
|
|
Наличност в края на периода (от §§95-07 до §§95-14 и §§96-07, §§96-09), |
0 |
-2 776 675 |
-1 620 181 |
-1 156 494 |
0 |
-69 543 |
|
|
- банкова наличност |
0 |
-2 776 675 |
-1 620 181 |
-1 156 494 |
0 |
-69 543 |
Прилагаме и информация за размера на просрочените задължения на община Стамболийски по бюджета, представен в Министерството на финансите с месечните отчети за касовото изпълнение на бюджета към 31.12.2022 година. Министерството на финансите не разполага с информация за просрочените задължения по доставчици.
СПРАВКА
за просрочените задължения на община Стамболийски към 31 декември 2022 година
/в лева/
Просрочия |
Всичко |
Държавни |
Местни |
Общо просрочени задължения в т.ч.: |
362 412 |
0 |
362 412 |
Текущи разходи |
362 412 |
0 |
362 412 |
Задължения по заеми |
0 |
0 |
0 |
Капиталови разходи |
0 |
0 |
0 |
В допълнение Ви уведомяваме, че в Агенцията за държавна финансова инспекция (АДФИ) през 2022 г. са постъпили следните сигнали:
- сигнал, вх. № 94-Р-4/07.06.2022 г. от г-н Румен Стоянов, съдържащ искане за извършване на проверка на община Карлово и община Стамболийски, във връзка с използван служебен транспорт от длъжностни лица по повод явяването им като свидетели в Районен съд – Пловдив и жалба вх. № 94-С-18/13.09.2022 г. от г-н Стоян Таслаков с която се иска отмяна на решение № 84/29.08.2022 г. на Общински съвет - Стамболийски при община Стамболийски, област Пловдив, като нецелесъобразно и незаконосъобразно.
Постъпилите сигнал и жалба по чл. 5, ал. 1, т. 1 от Закона за държавната финансова инспекция (ЗДФИ) са разгледани от постоянната комисия по чл. 5, ал. 1 от Правилника за прилагане на Закона за държавната финансова инспекция (ППЗДФИ) и са взети решения за отказ от възлагане на финансова инспекция в община Стамболийски, област Пловдив, тъй като съдържанието на сигнала и жалбата не съответства на изискванията на чл. 4, ал. 1, т. 2 от ППЗДФИ. За решенията на постоянната комисия са уведомени г-н Румен Стоянов с писмо изх. № 94-Р-4/19.08.2022 г. и г-н Стоян Таслаков с писмо изх. № 94-С-18/18.10.2022 г. на директора на АДФИ.
- сигнал, вх. № 94-И-23/08.09.2022 г. от г-н Илия Иванов, съдържащ твърдения за нарушения в община Стамболийски, област Пловдив при поемане на общински дълг през 2022 година. Постъпилият сигнал по чл. 5, ал. 1, т. 1 от ЗДФИ е разгледан от постоянната комисия по чл. 5, ал. 1 от ППЗДФИ и е взето решение за възлагане на финансова инспекция в община Стамболийски, област Пловдив по реда на чл. 8б от ППЗДФИ, съобразно административния капацитет на агенцията.
Задачата на финансовата инспекция ще бъде свързана с проверка за законосъобразност при поемане на общински дълг през 2022 г. относно спазване разпоредбите на Закона за общинския дълг и приложимите разпоредби на Закона за публичните финанси. За решението на постоянната комисия г-н Илия Иванов е уведомен с писмо изх. № 94-И-23/13.10.2022 г. на директора на АДФИ.
Към настоящия момент не е възложена финансова инспекция в посочения обект.
Следва да имате предвид, че съгласно чл. 8б от ППЗДФИ при осъществяване на инспекционната дейност приоритетно се възлагат и извършват инспекции:
- по искане на Министерския съвет или министъра на финансите, на основание чл. 5, ал. 1, т. 4 от ЗДФИ;
- при възлагане от органите на прокуратурата по реда на чл. 145, ал. 1, т. 3 от Закона за съдебната власт, на основание чл. 5, ал. 1, т. 5 от ЗДФИ;
- по сигнали за нарушения, засягащи финансовите интереси на Европейския съюз, установени от дирекция „Защита на финансовите интереси на Европейския съюз“ към Министерство на вътрешните работи, на основание чл. 5, ал. 1, т. 6 от ЗДФИ.
В останалите случаи по чл. 5, ал. 1, т. 1-3 и т. 7 от ЗДФИ, в т.ч. по постъпили молби, жалби и сигнали от държавни органи, физически и юридически лица, финансовите инспекции се възлагат съобразно административния капацитет на агенцията.
РОСИЦА ВЕЛКОВА-ЖЕЛЕВА
МИНИСТЪР НА ФИНАНСИТЕ